honsomrullar

Alla inlägg under oktober 2011

Av honsomrullar - 30 oktober 2011 13:33

Denna vecka har till största del gått åt till att vara sjuk …

 men det blev ialf Gasque i onsdags, en sak är säker Clowner kan inte ha tråkigt! En häärligt kväll helt enkelt

 Annars har de hänt så lite som möjligt , men det har blivit en hel del pluggande eftersom vi har grupparbete så det går icke att stanna hemma å vara sjuk när de e grupparbete på g… så de va bara att se till att få saker gjorda så smärtfritt som möjligt. Helgen har fortsatt i samma spår plugg och sjukdom omvarannat… tänk då man var liten å sjuk, då mamma passade upp med rivet äpple avslagen Cola och salta fiskar å en blöt trasa i pannan… inte alls samma sak att bädda ner sig själv under goa täcket å pyssla om sig själv när man e s sjuk..

Men imorgon e de nya veck nya tag och då får jag besök av mamma å syster, så bra och då ska jag bannemej må bra!


 Kära vänner, glöm inte bort att ändra om klockan… nu e de vintertid… jag har alltid lite svårt för de där med att ändra tiden hit å dit… men tror faktiskt att jag Lyckades göra rätt på första försöket denna gång!! Helt otroligt typ! Puss å kram

Av honsomrullar - 26 oktober 2011 17:17

Känns äntligen som det har vänt och att saker börja flyta på bra. känner mig inte alls lika sjuk längre, känns som det flyter på bra i skolan och planerandet inför kommande praktik går som det ska än så länge ;)… Hoppas att det går att ordna som jag vill ha det. Fått tag i mindre drivringar till tävlingsstolen nu också så nu hoppas jag kunna stryka planerna på armförlängning. ;D haha Förhoppningsvis kommer det passa min underbart långa armar utmärkt!! Blir snart att svira om inför Gasquen men alla hääärliga folk från nollningen!! VINKVINK!! ;D

Av honsomrullar - 24 oktober 2011 21:16


Vaknade tidigt,  upptäckte att jag var typ sjuk, Upp och plugga i alf dra iväg till skolan fortsätta plugga där,  efter skolan blev det stan! Gasque Outfiten inhandlad…. Hahaha  jag säger då de!  

När jag kom hem blev det  att dö lite i soffan, helt slut.  Tog mig i kragen och pluggade lite till.  Ingen träning idag eftersom jag mår som jag mår men åh vad rastlöst utan träning.   

Nu blir det  en sista kraftanstärning   åt  pluggandet inför seminariet  sedan en tidigt kväll för att vara piggare imorgon !


Av honsomrullar - 22 oktober 2011 16:04

Då var det helg igen och jag är redan dålig på att uppdatera bloggen, Synd va… haha

Jaha vad har hänt sen sist då?

Varit en vecka fylld med plugg å massvis med träning! Förutom det har det vart dåligt med energi, lyxade till vardagen lite med en fin middag med fina flickor , recept på en bra Måndag, helt klar!

Förutom plugg har det som sagt blivit mycket träning 7pass har det hunnit bli denna veckan och mer återstår... livet leker!


Lägenheten fixad, vinterjacka beställd och menyn för kvällen e bestämd , kasslergratäng så här en lördag , inte illa.


Senare blir det omvandla lägenheten till gym och ännu ett pass för veckan! Blir att köra ett tufft men så härligt träningspass och ska även passa på att ändra om lite i mitt träningsschema, eftersom jag är ’min egna’ tränare kan jag ändra när jag vill nästan. I höst ska här pumpas muskler och explosivitet    …


 Jag har blivit så inspirerad av stiftelsen min stora dag som vänder sig till svårt sjuka barn och ungdomar i Sverige, för att ge dessa personer en stund av glädje och lycka att minnas i allt elände som dessa fina människor tvingas igenom! Får se vad jag kan bidra med men i nuläget har jag lite idéer som bubblar, tänk att få vara en del i att sprida glädje och lycka, det är ialf något som jag inte kan säga nej till!


www.minstoradag.org  Kika in och bli inspererade   


Ta hand om dej själv och varandra


Av honsomrullar - 16 oktober 2011 20:04

Hemma igen efter en helg med härligt sällskap. Gårdagen var trevligt och roliga på många sätt. men av någon anledning är alltid förfesterna roligaste så även denna gång, tack tjejer :D!  Men till slut blev de kul ute med:)


Fick agera VIP gäst, eller jag vet inte riktigit vad jag ska kalla de, kom in, å direkt kom vakten fram te oss och fråga om vi ville sitta vid ett bord, ässh de e lugnt, vi kolla runt och såg att allt var upptaget, vi tänkte jaja vi står la kvar här och hänger då . Då går vakten fram och kör bort några stackare som sitter vid ett bord så säger han : Ursäkta ni får flytta på er, ja dem vill ju sitter ner, hon .. hon…  och pekar på mig, Honsomrullar kanske du syftade på ? tunghäfta??

ialf nöjd med ett stort leende på läpparna gick vakten därifrån. ÖHH?? Ursäkta men vad var det som nyss hände??  jag om nån behöver la inte en sittplats, jag brukar ta med mig egna!  Å nästa ställe släpps jag in för att jag fryser men inte mittsällskap? Hahaha underbar logik där vakter… Good work Good work!  


Jag klagar inte jag bara försöker rätta ut frågetecknet som jag formades till under kvällen…


Men men så kan de va, sånt får man ta!


Idag var en riktigt go softardag hos Sara. Alltid lika skönt att softa med henne och som pricken över i så bakade vi en KLADDIG Kladdkaka! Så gott . Går inte ens att misslyckas med när den blir misslyckad! ;D


(Är sämst på att ta kort , så de lär dröja ett tag eller två innan jag får in en rutin på de… men de kommer någongång)


Kunde bara inte låta bli.... snacka om hääärliga moves... min idol på mnga sätt!


http://www.youtube.com/watch?v=2r2WKr9x80Y


Nu ska jag njuta utav de sista av denna vecka!


Puss å kram  


Av honsomrullar - 15 oktober 2011 16:37

Då sitter jag här och väntar på att naglarna ska torka så jag kan få ordning på resten av mig själv inför kvällen... har spenbderat dagen med en fika i sällskap av underbara Hanna som flyttar alldeles för långt imån  !  Sen var jag  och körde lite för momo å moffa å en fika på de med  Åh jag älskar att fika, märks de ?? ;) haha

Nu orkar jag inte vänta på att naglarna ska torka längre , Dags för att ha tag i håret!


Ha en Wonderbart fin kväll


Pusshej!



Av honsomrullar - 14 oktober 2011 19:41

Dagen började effektiv med att få undan på all tvätt som torkat under natten. Efter det försvann all effektivitet som jag skulle behövt till att få i ordning i resten av mitt lilla stora hem. Jag kom på andra tankar, typ vad jag ska ha på min imorgon när det blir utgång med härliga flickor. Dagens I-landsproblem…


Veckans roligaste är helt klart ett sms jag fick idag : ”Tappade du ett svart kuvert när vi fikade sist som de stod LINDA på ?”... Jag har ialf inte saknat ett svart kuvert … De visade sig att personalen på fiket hittat kuvertet efter att vi gått därifrån. Nyfiken som jag är kan jag inte sluta tänka på de…

Think Big- Jag har en hemlig beundrare i Hemstaden som skickar kärleksbrev! Think Small – Det finns fler lindor i stan… Hahaha… De kanske säger en hel del om hemstaden, måste dock säga att det är väldigt charmigt att personalen på fiket har stenkoll på när jag är där och fikar.


Ha en underbart bra helg alla ! Hejsvejs

Av honsomrullar - 13 oktober 2011 23:40

Tjena!


Då har jag fått för mig att börja blogga ... får se vad detta slutar!     

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards